Punch Punk SA zadebiutuje na rynku NewConnect 10 sierpnia

punch punk

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji Punch Punk SA. Debiut studia na rynku NewConnect odbędzie się 10 sierpnia br. Do obrotu wprowadzone zostanie 5 160 500 akcji na okaziciela serii A i 400 000 akcji serii B, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Jednocześnie, główni akcjonariusze Punch Punk podpisali umowy lock-up, na podstawie których zobowiązują się nie zbywać 476 150 posiadanych przez siebie akcji przez okres 6 miesięcy od dnia debiutu i kolejnych 2 528 465 posiadanych przez siebie akcji przez okres 12 miesięcy od dnia debiutu. Model biznesowy spółki bazuje na tworzeniu gier o unikalnej warstwie wizualnej, połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania. W portfolio spółki znajdują się zarówno autorskie projekty jak i realizowane na zlecenie (tzw. work for hire), spośród których kilka dedykowanych jest wirtualnej rzeczywistości (VR).

– Cieszymy się, że już wkrótce, 10 sierpnia, akcje naszej spółki zadebiutują na rynku NewConnect. Był to jeden z naszych nadrzędnych celów w ostatnich latach, do którego konsekwentnie dążyliśmy. Jestem przekonany, że ekspozycja na nowych inwestorów zwiększa potencjał rozwojowy Punch Punk SA, dlatego postaramy się, aby rynek dobrze ocenił efekty naszej pracy. Zdajemy sobie sprawę, że w konkurencyjnym środowisku spółek o podobnym profilu, niewątpliwie jest to wyzwaniem – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk SA. – Dywersyfikację naszej działalności i wpływów finansowych w spółce ma zapewnić realizowanie autorskich pomysłów i współpraca z zewnętrznymi podmiotami w oparciu o  tworzenie gier na zlecenie – dodaje.

Początki działalności studia działającego pod firmą Punch Punk sięgają 2017 roku

Studio realizuje gry o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania, w związku z tym często zaprasza do współpracy znane osobistości – twórców muzyki oraz literatury np. Nergala (przy grze „Apocalipsis: Harry at the End of the World”), Agima (przy grze „Apocalipsis: Harry at the End of the World” i “This is the Zodiac Speaking”), czy Łukasza Orbitowskiego (przy grze „This is the Zodiac Speaking” i “AIDA”). W ramach dalszego rozwoju spółki jej przedstawiciele nawiązali współpracę z autorem komiksu „Batman” i laureatem komiksowego Oscara Brianem Azarello.

Drugim obszarem biznesowym, realizowanym równolegle do tworzenia gier Indie, jest praca na zlecenie zewnętrznych podmiotów (ang. work for hire). W nawiązaniu do tego, w 2020 roku, Punch Punk podpisało pięć umów typu work for hire, w zakresie realizacji projektów: Drug Dealer VR, Barn Finders VR, Godzilla VR, Eggs VR oraz Yach Mechanic Simulator na PC.

Jeszcze w tym roku Spółka zapowiada, że ukażą się miedzy innymi Drug Dealer VR oraz Barn Finders VR

Spółka w ub. roku przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała około 1,5 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone m.in. wydanie gier Moonshine VR oraz AIDA, czy zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR i portingowego.

Na podstawie złożonego do GPW Dokumentu Informacyjnego, 10 sierpnia, do obrotu w alternatywnym systemie obrotu wprowadzane zostanie 5 160 500 akcji na okaziciela serii A i 400 000 akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Główni akcjonariusze zobowiązali się umowami lock-up do niezbywania około 70 proc. posiadanych akcji przez okres 12 miesięcy.

– Zawarcie umów lock-up potwierdza zaangażowanie kapitałowe w spółkę jej głównych akcjonariuszy. Umowy zostały zawarte na okres 12 miesięcy licząc od dnia, w którym Punch Punk zadebiutuje na rynku NewConnect. Naszą intencją jest sukcesywny rozwój studia w oparciu o przyjęte założenia strategiczne – mówi Krzysztof Grudziński. – Oprócz realizacji własnych gier oraz tytułów na zlecenie, pracujemy także nad  narzędziem do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D o roboczej nazwie COSMOS, które zostanie wykorzystane m.in. w Moonshine w wersji na PC i VR. Dofinansowanie na ten cel otrzymaliśmy z sektorowego programu GameINN – podsumowuje Krzysztof Grudziński.

Recommended Articles

Dodaj komentarz